11 Temmuz 2013 Perşembe

Seminer Sonrası Yazışmalar- Online Diyalog-Aysun Yenıce mesajı üzerine önerilen kaynaklar

28 Haziran 2013 11:01 tarihinde <aysuns@kcalik.com> yazdı:
Ipek hn,
Sızınle dunku egıtımde tanısmıstık. Egıtım sonunda sorma fırsatım olmadı ama sıze 1 sorum olacak. Yardımcı olabılırsenız cok sevınırım;
* ev tekstılı konusunda tuketıcı egılımlerını arastırabılecegımız kaynaklar var mıdır?
Tesekkurler,
Aysun Yenıce
Bu e-posta, Turkcell BlackBerry ile gönderilmiştir.

Sevgili Aysun Haım, 
Nasılsınız?:-)

Öncelikle  ilginiz ve sorunuz için teşekkürler.

Bu sorunun en doğru karşılığı elbette bir araştırma şirketine hangi alanlarda bilgiye ihtiyacınız olduğunu belirtip size, sektöre, kategoriye özel araştırma siparişi vermek. olur. 
Etraflıca araştırma yapmak belki bir şirket için maliyetli olabilir ancak belki UTİB / İTKİB bu konuda motive edilir ve onlar tüm şirketlerin yararlanacakları bir araştırmayı yaptırabilirler. 
Bu konuda bir desteğe ihtiyacınız olursa lütfen bana tekrar sormaya çekinmeyin.

2. bir yol ise her ne kadar bir araştırma yaptırmak kadar direkt ve kesin bir bilgi sağlamasa da internette yer alan kaynaklara başvurmak.
Bir kere arama motorları bu konuda bir dolu kaynağı hemen önünüze çıkarıyor. Örneğin benim yaptığım basit bir aratırmada çıkan kaynaklar şöyle


Yabancı kaynaklar da var

iyi bir araştırmayla çok fazla kaynak bulmak mümkün.

Ben ayrıca sadece ev tekstili değil genelde tüketici terndlerini anlamayı da sizin kategoriniz için yararlı bulurum. Bunun için "Ev" etrafındaki trendler gibi daha temel tüketici terndlerini de araştırabilirsiniz. 
Örneğin artık Türkçesi de yayınlanan bir trendwatching sitesi var ki ben her kategori için burada tespit erdilen  trendleri yorumlamayı çok yararlı buluyorum.


İngilizce özet bazı raporlar buralarda var. (detaylı arandığında daha çok rapor çıkıyor)


Bu trendlerin ev tekstili versiyonlarını da bulmak elbette olası, işte birkaç örnek:


Bu arada trendleri kendi alanınıza yorumlayabilmek için  trendlerle ilgili ayrıca eğitim alınması son derece yararlı olabilir. 

Umarım sorunuzu cevaplayabilmişimdir, lütfen yine birşey gerekirse çekinmeyin.
Sevgilerimle
İpek 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder